Bloei media is in 2007 begonnen met een logo waar oprichters Thonie en Erik-Peter zelf onderdeel van waren, in de vorm van twee driehoekjes. In de jaren daarop is het logo een paar keer opgefrist, maar de basis bleef gelijk. Het was dan ook een sterk beeld, waar zelfs grote namen in de muziek het mee eens zijn!

Bloei staat echter niet stil, we ontwikkelen ons als bedrijf en we vonden dat het logo een grotere vernieuwing nodig had. Er werd overlegd, geschetst, nagedacht, voorstellen werden gedaan en weer afgeschoten. Wat blijkt: waar we voor klanten over het algemeen vlot een uitstekend logo kunnen neerzetten, is dat voor onszelf een stuk moeilijker. We kunnen ons voorstellen dat een kapper nooit tevreden is over z’n eigen kapsel.. En dan moet de rest van de huisstijl en de website ook nog!

 

Ons doel was herkenbaar blijven maar duidelijk vernieuwen. Moesten we de knallende huisstijlkleur magenta wel aanhouden? Welk lettertype gaan we voeren? Willen we een beeldmerk of alleen een goed font? Uiteindelijk is het tekstwolkje gebleven, net als de kleur. Naar ons idee is het geheel strakker geworden en is het passend bij ons als jong creatief bedrijf.

Nu het logo bekend is, is het een zaak van uitrollen over de rest van de huisstijl middelen. En ook dat ging weer niet over 1 nacht ijs, maar is volgens ons goed gelukt!

Als vakidioot voor jezelf dingen maken blijkt maar weer een lastig verhaal… gelukkig mogen we nu weer voor onze klanten aan de slag! Ben je benieuwd of we ook voor jou een pakkend en passend logo kunnen maken? Neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Bloei media - het reclamebureau van bloeiend Groningen