Paars

Bloei Media in de krant

Door 2 september 2013 No Comments

Zo nu en dan moet je zelfs als vormgever of marketeer aan de schoonmaak. Een noodzakelijk kwaad, maar het heeft ook z’n voordelen. Uiteraard word ons kantoortje weer netjes en overzichtelijk, maar je komt ook nog wel eens iets leuks tegen. Zo vonden wij op Bloei Media HQ een leuk krantenartikel terug uit 2011. We werden als Gronings reclamebureau gevraagd naar “het succes van Starbucks”.

 

Hieronder vind je een stukje uit het artikel van Diane Romashuk dat ze schreef voor het Dagblad van het Noorden.

Starbucks is natte droom marketeer

Groningen Ein-de-lijk. Vandaag verandert praten in proeven. Om 9 uur opent de nieuwe vestiging van de Amerikaanse koffieketen Starbucks op het Groningse station haar deuren. Op Twitter raken de Stadjers én niet-Stadjers er al weken niet meer over uitgesproken. Maar is het wel de koffie waardoor velen zo hysterisch doen over toch echt de zoveelste koffiezaak in de stad? Slimme marketing vooral, denken de experts.”

“Starbucks is de natte droom van iedere marketeer, geeft Thonie Kroon van het Groningse reclamebureau Bloei Media toe. Niemand kan een goede reden noemen waarom Starbucks zo geliefd is bij vrijwel een complete generatie koffiedrinkers. Mensen gaan niet naar Starbucks omdat ze toevallig liefhebber zijn van caramel-mocca frappuccino late’s. Mensen gaan naar Starbucks omdat het Starbucks is. Het bedrijf heeft op onovertroffen wijze vraag gecreëerd naar producten op een vastgeroeste markt, de wereldwijde moeder der koffiewinkels. En nu hebben wij er ook één.